środa, 16 sierpnia 2017

Prosta i sycąca zupa z cukinią i kurczakiem

Przez wiele lat żyłam w przekonaniu,że zupa jarzynowa to nudny miks rozgotowanej włoszczyzny i ziemniaków z zasmażką. Jarzynową kojarzyłam głownie z zapachem rozgotowanych warzyw podawanych w stołówkach i niekoniecznie udanymi zupami mojej rodzicielki.

Gdy wzięłam gotowanie we własne ręce starannie omijałam zupę jarzynową. Gotowałam zupy, które uparcie nazywałam wielowarzywnymi bądź nadawałam im nazwy od głównego składnika: soczewicowa, soczewicowa z ziemniakami, cukiniowa kartoflanka etc.

Czas jednak przerwać tę nieuzasadniona leksyklaną niechęć. Pora na jarzynową i kategorię #zupajarzynowa, w której lądować będą wszystkie sezonowe wielowarzywne zupy.





Składniki:
młoda włoszczyzna (seler, por, 2-3 marchewki, pietruszka)
4-5 młodych ziemniaków
30-40 dag groszku w strączkach
1 cukinia (ok. 300 gramowa)
1 cebula
1 łyżeczka oleju, 1 łyżeczka masła
ok, 1,5 litra bulionu warzywnego lub drobiowego
ok 0,5 kg piersi z kurczaka
sól,pieprz, papryka słodka, kurkuma
+ pieczywo, jogurt na śmietance lub śmietana, szczypior,

Sposób przygotowania:
1. W garnku rozgrzej oliwę i roztop masło, wrzuć posiekaną cebulę i podsmaż ją na złoto.
2. Dodaj szczyptę papryki słodkiej oraz kurkumy. Dorzuć oskrobane, posiekane marchewki, pietruszkę i seler.
3. Przesmaż warzywa z przyprawami (ok. 3 minut)
4. Zalej warzywa bulionem lub wodą.
5. Gdy zalewasz warzywa wodą dodaj liść laurowy, 4 ziarenka ziela angielskiego i pieprzu. Dodaj również umyte i związane nitką natki marchewki, pietruszki i selera. Wyciągnij po ugotowaniu zupy.
6. Po zagotowaniu dodaj obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i cukinię. Dodaj także obrany z łupin groszek.Gotuj ok. 10 -15 minut.
7. Następnie dodaj pokrojone w kostkę piersi z kurczaka.Gotuj jeszcze 5 minut.
8. Podawaj zupę zabieloną jogurtem lub śmietaną ze szczypiorkiem. U mnie jako dodatek chleb z suszonymi pomidorami.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - miło mi gdy wiem kto mnie odwiedza ;)

.

Etykiety

TOP