środa, 6 grudnia 2017

Ciastka,którymi udobruchasz współlokatorów

Ciastka idealne na prezent. 
Testowane na zwierzętach studentach informatyki...

Próbowali też doktoranci farmacji i biotechnologii. (Ci to wybredniejsi -chciałam się przekonać,bo wiecie student informatyki to wszystko zje...)

Werdykt jeden: są pyszne, daj przepis...ejjj a ma ktoś może do nich trochę mleka? 
Kiedy zrobisz znowu?!

Ciastka piekłam na okrągło wrecz do znudzenia przez ostatni studencki grudzień jakies dwa lata temu.

Pora odświeżyć sobie przepis

A zapomniałabym-są idealne by udobruchać współlokatorów,rodzinę,chłopaka, męża,dziecko.... Albo ich porozpieszczać. Niech coś maja z tego,że mieszkamy razem!



Składniki:
1kostka masła
1szklanka brązowego cukru
1jajko
2,5szklanki mąki pszennej
1/2łyżeczki soli
1łyżeczka sody
tabliczka czekolady
1szklanka orzechów i żurawiny/kandyzowanych wiśni
cynomon/przyprawa do piernika chociaż i bez są pyszne!

*rozgrzać piekarnik do 200 stopni Celsjusza, a w czasie rozgrzewania...*

1. Miękkie masło zmiksować wraz z cukrem i jajkiem.
2. Dodać przesianą mąkę,sodę i sól.
3. Zmiksować lub wymieszać ręcznie
4. Dodać  czekoladę i szklankę bakalii. Wymieszać.
5. Formować w kulki wielkości orzecha włoskiego. Spłaszczać.
6. Układać na sylikonowej macie/papierze do pieczenia
7. Piec około 15 minut kontrolując stopień zarumienienia.
UWAGA. są przypalogenne. Najlepiej je piec z nosem przyklejonym do szybki piekarnika w ostatnich pięciu minutach...

8 komentarzy

  1. te ciacha na prawdę muszą być mistrzowskie skoro już kolejna powtórka :) i to 5 raz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałoby się mieć takiego współlokatora, piecze, rozpieszcza...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, ciacha najlepsze na prezent!
    Robiłam rodzicom na mikołajki podobne, z czekoladą i orzechami- teraz też ciągle muszę je piec :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ze składników można już przewidzieć, że są pyszne, uwielbiam ciastka na maśle, smakują zupełnie inaczej niż na margarynie! a moje współlokatorki są niestety nie do udobruchania :(

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam je!!
    no, ale i tak te robione przez Ciebie smakują najlepiej

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam :) dziękuje za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwne, że miały takie branie bo kuszą samym wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już współlokatorów nie mam... Ale na takie ciastka z pewnością znaleźliby się chętni :)

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - miło mi gdy wiem kto mnie odwiedza ;)

.

Etykiety

TOP