środa, 10 maja 2017

Zupa bagienna wersja studencka JEDYNA PRAWDZIWA (wpis sentymentalny)

Życie w komunie z dwoma kulinarnymi blogerkami-biegaczkami-entuzjastkami sklepów z garami - nie było łatwe. Oczywiście podstęp -porządny dolus-to moja specjalność więc w czasie gdy one obrabowały bank tfu! bankomat i szalały w duce,flo,home&you.... ja sobie grzecznie poszłam spać po nocy spędzonej na rynku łazarskim- mając na myśli: spać pół godziny i wyciągnąć podręcznik do karnego. Podstęp nie wypalił. Siaśka ma za wygodne łóżko...

Następnego dnia już się nie udało i zostałam przydzielona do zrobienia zakupów i ugotowania obiadu...
zdjęcie slyvviowe

Składniki(4  porcje) 
2cukinie
2 bycze marchewki lub 4 małe
1,5cebuli
3ząbki czosnku vel dużo sproszkowanego
puszka pomidorów
kartonik przecieru pomidorowego
puszka soczewicy(w oryginale cieciorki ale student daje co ma -kiedyś jadłam z kurczakiem i też było pycha)
11kulek mrożonego szpinaku
łyżka masła
świeże pieczywo
ulubiony smak lodów

Przyprawysól
pieprz
zioła prowansalskie
łyżka vegety
bazylia
sproszkowany czosnek

Ilość zabrudzonych garów
patelnia/garnek(proponuje duży wok lub garnek by nie brudzić dwóch naczyć)
deska do krojenia
drewniana łycha
łyżka stołowa do podjadania
szklanka
nóż
to w czym jesz

Sposób przygotowania: 
1.Cukinię,marchew i cebulę obrać, pokroić jak kto lubi.
2.Na rozgrzaną patelnie wrzucić masło. Dodać czosnek i cebulkę.
3.Po chwili dorzucić obrane warzywa. Mieszać.
4.Dodać przecier pomidorowy, pomidory z puszki, soczewicę/cieciorkę(wariant z kurczakiem-należy go podsmażyć osobno na patelni)
5.W połowie szklanki wody rozpuścić vegetę(lub pół kostki rosołowej). Dodać do naszego gara.
6. Wrzuć szpinak. Doprowadź do wrzenia. Dopraw porządnie
7. Przełóż zupę do misek. Posyp serem. Podawaj ze świeżym pieczywem(polecam bułki lidlowskie fitness lub z pestkami dynii) i sałatą lodową z vinegretem.
8. Z uśmiechem diabła wcielonego zapytaj czy ktoś chce lody na deser(Siaśka i Sylwia skapitulowały i zjadły desera dopiero po jakiś dwóch godzinach czyli,że sukces-zapchałam ich żołądki,obie przeżyły!)

GRATIS. Co Olala robiła gdy zaginęła na Rynku łazarskim
Mały bonus:podłoga podczas spotkania bloggerek

11 komentarzy

  1. to i tak ta czystsza część podłogi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dysponuje zdjęciem całościowym pokoju.
      Pośle Ci na majla wraz z moim psim bratem.

      Usuń
  2. Tą zupę czeba wypróbować, czuję , że dobra!.
    I porwałabym tą finlandię wraz z czekoladą:D.

    OdpowiedzUsuń
  3. AAAAAA! Skąd macie tę fin landię w puszkach? :O

    OdpowiedzUsuń
  4. Finlandia i gwiazdki czekoladowe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. do sterty zabrudzonych naczyń warto jeszcze dorzucić blat :D
    Gratis i mały bonus bardzo mi się podobają ;) co do zupy to pisałam już u Siaśki, że pomimo nazwy, zupa zupełnie w moim klimacie !
    a co do filmików, to faktycznie, ten na tłusty czwartek wymiata!
    a tak zupełnie na marginesie to: czy Ty wiesz, że Ciebie świetnie się czyta?! pewnie wiesz, ale Ci powtórzę :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta zupa musi być pyszna! Chyba zrobię!
    Tak właśnie się zastanawiałam co w składnikach robią lody...no ale już widzę, że nie ma ich w zupie tylko są na deser ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja kosmetyczka, mój laptop, mój aparat, foremki, kable, myszka i moje butelki po wodzie :p
    O, i chyba nawet kawałek moich biegowych spodni. Haha.

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię ją dzisiaj na obiad, ciekawa jestem jej smaku! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bagienną gotuję jutro :) ... dla moich młodych zmienię jej nazwę na " szrekową ":):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. hehehh...choćby u mnie w domu;p zostaję na dłużej, będę zaglądać;)

    OdpowiedzUsuń

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - miło mi gdy wiem kto mnie odwiedza ;)

.

Etykiety

TOP