poniedziałek, 20 listopada 2017

Sernik oreo (I) tzw. tripleoreocheescake


Jestem uzależniona od...pieczenia serników. Serio! =)

Poniżej zamieszczam przepis na pierwszy na tym blogu, ale na pewno nie ostatni przepis na sernik z ciasteczkami oreo. Tak zwane "tripleoreocheescake" - potrójnie ciasteczkowy sernik oreo (z klasycznymi oreo,oreo czekoladowymi i oreo z masłem orzechowym) z solonym kajmakiem. 

Czysta sernikowa rozpusta! ;)

Składniki:

Masa serowa:
1kg sera w wiaderku ( u mnie twaróg wiaderkowy Hanusia)
1/2 cytryny
2 żółtka
4białka
1szklanka cukru kryształ
aromat waniliowy
10ciastek oreo z nadzieniem czekoladowym i z masłem orzechowym

Spód
150gram ciasteczek oreo z białym nadzieniem
70gram masła

Ozdoby:
puszka kajmaku
oreo


Spód:

1. Ciasteczka umieszczamy w misie malaksera i miksujemy na pył.
2. Do ciasteczkowego pyłu dodajemy roztopione masło.
3. Całość mieszamy, a formę wykładamy papierem do pieczenia
4.Masę wysypujemy do formy i wygładzamy,
5. Schładzamy w lodówcę przez ok 15-30 minut.
 *zaczynamy rozgrzewac piekarnik do 150 stopni, wraz z blaszką/naczyniem wypełnionym w 3/4 wodą*

Masa serowa.
1. W misie umieszczamy wszystkie składniki na masę serową (oprócz ciasteczek oreo) i miksujemy do połączenia składników.
2. Wsypujemy ciastka (u mnie każde ciastko podzieliłam na 4czesci) i mieszamy,
3. Masę wylewamy na spód, wyrównujemy i pieczemy ok 70-80 minut w 150 stopniach celsjusza i w towarzystwie pary.

Upieczony sernik schładzamy,
Całkowicie ostudzony sernik umieszczamy w lodówce na minimum 4 godziny.
Przed podaniem ciasto smarujemy solonym kajmakiem/karmelem i ozdabiamy ciastkami oreo.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Anonim? Bez konta? Proszę wybierz opcję Nazwa/Adres URL" i wpisz swoje imię/pseudonim/chociaż inicjały - miło mi gdy wiem kto mnie odwiedza ;)

.

Etykiety

TOP